Re: [MISC] Videoredigeringsprogram til Linux?

Jørgen Heesche skrev:
> [...]

Det er ikke en henvisning til en newsserver, men en henvisning til en
nyhedsgruppe.  Det er så din nyhedslæsers problem at finde en server
der fører gruppen.

> Du gør det sikkert rigtigt, men når jeg i mozilla-mail opretter en
> account news.dk.edb.videoredigering og forsøger at subscribe bliver
> jeg afvist med 'connection failed'.

Det ser også grusomt suspekt ud.  Hvorfor punktum mellem »news« og
»dk.edb.videoredigering«?

> Hvis jeg klikker på linket i din mail spørger mozilla om jeg vil
> subscribe, men der får jeg ikke overraskende at vide, at den ikke
> eksisterer i sslug.dk.

Det er fordi Mozilla er lidt primitiv og kun ser på grupper på en
NNTP-server ad gangen.  Jeg tror nok Gnus klarer det lidt bedre, men
ellers kan du sætte din egen NNTP-server op og bruge Suck til at hente
forskellige grupper fra forskellige eksterne NNTP-servere.  Hvis du så
læser nyhedsgrupperne via din egen NNTP-server, vil alle grupperne
være tilgængelige samme sted, så Mozilla ikke kløjes i det.

Jacob
--
"It's not a question of whose habitat it is,
 it's a question of how fast you hit it."