Re: [MISC] Routeren kører for stærkt?

Kristian Vilmann wrote:

Carl Andersen wrote:

Jeg har oplevet noget sjovt.
Jeg har lige downloadet sarge-netinst.iso, da jeg begynte at downloade var det med 375kb i sekundet og sluttede med 111kb. Jeg har en 1024 lineje, så hvordan kan det være at det lige pludselig går så stærkt, ret spøjst?.

111Kb/s er vel nogenlunde hvad linien kan trække.
Brugte du en webbrowser?

Netscape & friends går i gang med at downloade med det samme. Dvs mens du beslutter dig for hvor files skal ligge er den allerede i gang med at hente filen. Derfor kan man se det du oplevede.

Ja jeg brugte mozilla i det her tilfælde, ellers bruger jeg nårmalt wget. Jeg har før taget tid på store download og der plejer det at ligge på 6065kb i minuttet. I det nævnte tifælde var det 112000kb:16,48 min=6996Kb i minuttet. Så det var jo noget af en forøgelse syntes jeg.

--
Carl Andersen            |
http://www.libranet.dk/  | Linux