Re: [MISC] video redigerings program til Linux?

Andreas Kleist Svendsen skrev:
Anders Misfeldt wrote:

Findes der et program til Linux, hvor man kan lave videofilm/klip og redigere film (med lyd)? Jeg har kigget lidt på freshmeat, men det blev jeg ikke meget klogere af.

Cinerella http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3

Har ikke selv prøvet det, men har set det rost i news:dk.edb.videoredigering .

Jeg har også hørt det rost, er der nogen der kan bekræfte at det var vær at overveje at bruge det på en skole?
Og er der nogen der er friske på at oversætte det til dansk? Jeg kan se at det understøtter gettext og derfor er til at gå til på
http://developer.skolelinux.no/cgi-bin/viewcvs.cgi/external/cinelerra/hvirtual/po/ .

Gunner Poulsen.
--
Aktiv i projektet Gnuskole http://www.gnuskole.dk