Re: [MISC] Suveræn kronoik om Open Source udvikling!

> Jeg tror ikke at Donald Knuth frigav sin kode for at fremme egne interesser.
> Du kan så vælge at inkludere respekt og anseelse i dine økonomiske
> betragtninger, men der er såmænd også udviklere der ville bidrage anonymt,
> hvis de var nødt til det.

> Niels Elgaard Larsen

Men allikevel......

Donald er en perfeksjonist.
Å frigi koden faller i kategorien "It was only decent thing I could do".

Ett førsteklasses verktøy til å levere feilfrie lærebøker gir jordens innbyggere
en bedre mulighet til overlevelse.

Den frigitte koden vil således ha best mulighet til å overleve.
Han har backup i rikelig monn.

Hvis han skulle bli gjenfødt, så slipper han problemer med eiendomsretten til sin egen kode. :-)
Med litt flaks, så har noen også vedlikeholdt koden  i ventetiden :-)

Dødsskatt er da også noe ordentlig lort :-(
Død over disse helvedes vantro dødelige som ikke tenker på annet enn
å stjele fra de døde - moderne gravrøvere er de :-(

Han slipper garantert arveavgift på koden :-)

Kort sagt - No way to loose.

Evig liv til Knuth :-)

Mvh
Jim Oksvold