Re: [MISC] Bounce vs. Reject (was: Spam retur-mail chikane

Claus Alboege wrote:
Der findes faktisk allerede lignende initiativer, fx. web-o-trust.

http://web-o-trust.org/

Ja. Det vidste jeg faktisk godt, men jeg har aldrig sat mig ind i det.

Svagheden ved den slags systemer er at majoriteten *ikke* er med.

Jeg vil have et system der stiller krav til administratorerne: Hvis ikke du kan sætte din server ordentligt op, kan du ikke registreres, og dermed ikke sende mail.
Næste sag!

Hvis det kræver færre og større mailhubs rundt omkring, og at vi alle relayer gennem vores ISP, so be it. Hvis det kræver at jeg skal betale et par hundrede kroner om året for at have min egen mailserver er det også OK. Det er ikke værre end at købe et .net domæne det forkerte sted :)

Jeg er træt af spam og orme og alt det andet ral. Hvis mailserverne ikke ville modtage de orme der sendes direkte fra en inficeret windows-maskine, bliver ormen ikke spredt.

/kristian