Re: [MISC] USB harddiske

Anders Misfeldt wrote:

> Hej,
>
> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en usb-harddisk, men har selvfølgelig
> lige et par spørgsmål inden:
>
> - Hvordan ser det ud med at få dem til at virke under Linux (kerne 2.6.X)?
> - Er der bestemte mærker, der er bedre sammen med Linux?

Jeg købte sådan en USB adapter som er en box, hvor man selv sætter en disk
i. Den kostede 99 kr. Det viste sig, at det var en ny version, som ikke er
understøttet, så jeg måtte lave et nyt entry i
drivers/usb/storage/unusual_devs.h. Jeg har submittet det, men det er ikke
med i 2.6.1 (men muligvis i en redhat kerne, de havde det i alt fald på et
forum).

Men ellers virker det rigtig godt.

> - Hvad gør man, hvis man vil have harddisken på flere computere på een
> gang? Kan man det? Jeg ved, at der kun sidder 1 USB stik i disken, men kan
> man lave et eller andet smart? Jeg gider ikke til at sætte server op igen,
> da det stort set er meningen at disken skal erstatte min larmende server.

Ikke hvad jeg har hørt om, hvis du mener direkte på to.
Men du kan jo lave noget netværksfilsystem.
Hvad skal du bruge det til?

--
Niels Elgaard Larsen