Re: [MISC] Suveræn kronoik om Open Source udvikling!

Kasper Edwards wrote:

> Personer som Kuntz er et ringe eksempel på open source software
> udviklere. Som andre universitets ansatte er han ansat til at publicere.
> Han kan på ingen måde bruges som et generelt eksempel.

Nej, han er et modeksempel på at alle laver Open Source med det formål at
fremme egne interesser.

> Generelt mener jeg at der et system i OSS og noget af dette kan
> forklares vha. økonomi.

Ja, det er klart. Men der er også noget, der ikke kan.

> Der opstår ikke positive sociale effekter/konsekvenser kun fordi noget
> er sjov.

Det kan der da godt.

> Hærværk er sjovt for udøverne men har store negative sociale
> omkostninger.

Hvis sjov kan give negative sociale omkostnigner, kan det vel også give
positive sociale omkostninger.

> Der er omkosninger forbundet med alle aktiviteter. Det væsentligste
> problem er værdiansættelsen.

Hvad er den sociale omkostning ved at løse en krydsogtværs?
Eller skrive et indlæg på sslug.misc?

--
Niels Elgaard Larsen