Re: [MISC] USB harddiske

On Thu, Jan 29, 2004 at 10:39:10 +0100, Anders Misfeldt wrote:

> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en usb-harddisk, men har selvfølgelig
> lige et par spørgsmål inden:
>
> - Hvordan ser det ud med at få dem til at virke under Linux (kerne 2.6.X)?
> - Er der bestemte mærker, der er bedre sammen med Linux?
> - Hvad gør man, hvis man vil have harddisken på flere computere på een
> gang? Kan man det? Jeg ved, at der kun sidder 1 USB stik i disken, men kan
> man lave et eller andet smart? Jeg gider ikke til at sætte server op igen,
> da det stort set er meningen at disken skal erstatte min larmende server.

1)
Du mener krydskoble USB stik til flere PC på en gang ?
jeg tror ikke det kan lade sig gøre uden noget meget speciel
USB-hardware.
Har du en PC alligevel tændt og tilkoblet USB disk er
det relativt let at dele med andre PC der er på et lokalnet.

2)
Eller frakoble USDB disk og tilkoble en anden PC ?
Det skulle være muligt. Husk "umount" inden du kobler fra.

--
mvh Frank Damgaard  |