Re: [MISC] Suveræn kronoik om Open Source udvikling!

On Wed, 28 Jan 2004, Kasper Edwards wrote:

Hejsan, jag vill börja med att säga att detta verkar bli en mycket
intressant diskussion och att jag ser fram emot Kaspers Ph.D. foreläsning.

> Sociale omkostninger er de totale samfundsmæssige
> omkostninger forbundet med en given aktivitet.

Betyder det att det även finns sociale gevinster som är forbundna med en
given aktivitet? Tillexempel om vi tittar på tillverkning av medeciner så
är väl minskad kostnad för samhället en gevinst av konkurens
(tillverkning av generica)?

Vad är sådana vinster i open source?

Jag borde nog läsa din avhandling istället för att ställa frågor här i
SSLUG misc:-)

MVH Martin