Ph.d. foreslæning om open source software

Kære Slug'er

Fredag den 6. februar kl. 13.00 holder jeg ph.d. forelæsning over emnet
"Technological Innovation in Software Industry - Open Source Software
Development". Det foregår i auditorium 31, bygning 306 på Danmarks
Tekniske Universitet.
Alle er velkomne.

Emnet for arbejdet og forelæsningen er mere open source software end
Technological Innovation. Jeg forsøger i afhandlingen at bruge licenser
som udgangspunkt for det handlerum som agenter (open source udviklere og
brugere) har til rådighed. Dette kobles så med økonomi som så giver
mulighed for at beskrive forventet adfærd under forskellige former for
licenser. Jeg bruger MS EULA, BSD og GPL licensen som eksempler på
licenser som giver meget forskellige incitamenter og adfærd. Modellens
validitet testes med et antal kvalitative interviews som analyseres
udfra netop modellen.

I forbindelse med projektet har jeg haft stor glæde af SSLUG og det var
en præsentation på et hyggemøde der satte mig i forbindelse med nogle
gode emner for interview.

Som andre ph.d. forelæsninger er strukturen følgende: Den studerende
(mig) underholder i 45 minutter, hvorefter der vil være en kort pause
hvor de travle kan liste af. Efter pausen tager censorerne fat og muntre
sig med at snitte i afhandlingen, seancen slutter kl. 16.00. Hvis udefra
kommende ønsker at stille spørgsmål skal disse indelveres til ordstyren
senest i pausen. Hvis tiden tillader vil der være mulighd for en åben
debat efter det formelle er overstået.

Interesserede kan hente den bedømte version af afhandlingen på:
http://192.38.83.203/ipl/ke-sdw/KE_thesis_final.pdf

Jeg byder på lidt snisk efter forsvaret. I den forbindelse er det
interessant, men ikke et krav, at vide hvor mange der møder op, så
interesserede må gerne give besked til sslug@sslug

mvh
Kasper