Re: [MISC] Mozilla væsentligt langsommere i Linux end i Windows!

On Sat, Jan 24, 2004 at 01:12:48PM +0100, sslug@sslug wrote:
> Jeg har nu et længere stykke tid kørt ren Linux og har bemærket at en af
> mine sider: http://b0rken.dk/index2.html (et eksempel på css som
> explorer ikke kan klare) kører utroligt langsomt, f.eks når der
> scrolles. Jeg gik ud fra at det var svært for browseren at rendere og
> lod det være ved det. Men nu er jeg så landet i windows på samme
> maskine, i samme opløsning på samme skærmkort (og alt det) og ser at det
> her kører glidende. Det kan da ikke være rigtigt!
Sagtens... Er det samme version af Mozilla? Hvorfra har du din Mozilla
til Linux (jeg går ud fra at din Windows version er downloadet fra
www.mozilla.org). Hvilken processor er den optimeret til? Hvilken
compiler er brugt til at oversætte den med? (GCC 3.3 optimerer C++
betragteligt bedre end GCC 2.95). Alle sådan nogle ting kan spille ind.

> Det køres på en Athlon 1.4Ghz med 512MB RAM som skulle være mere end
> nok. Skærmkortet er et NViDIA GeForce2 Ultra som i begge systemer bruger
> NViDIAs drivere. Nogen der ved hvad der er galt?
Jeg kører med ca. samme specs (bortset fra at jeg har et GeForce FX 5200
i), og det lader til at køre fint i både Mozilla og Konqueror... Men de
er også begge oversat med GCC 3.3, og optimeret til en Athlon.