Mp3 bibliotek og afspiller

Hej
Jeg har en windows box som jeg gerne vil have erstattet med en Linux
box. Dens primære opgave er at afspille mp3er, til det bruger vi pt.
Musicmatch.
For jeg kan opgraderer windowsen til en Linux skal jeg finde en
erstatning som folk kan finde ud af at bruge.

Det jeg leder efter er et program som kan:

1) Holde styr på hvilken mp3er vi har, og vise det på en let
   overskylig måde. Det skal helst være noget med en liste af
   kunstener hvor vis man kliker på en så kan man se en liste af de
   mp3er vi har med den kunstene.

2) Ud fra denne liste af mp3er skal man kunne lave en playliste ved
   hjælp af drag and drop (det er det eneste folk kan finde ud af) og
   på samme måde skal man også kunne ændre i listen.

--
Rasmus Meldgaard

"vi ['vi] subst. -et, -er, -erne
  1. en nordisk, hedensk helligdom"  -Nudansk ordbog