Re: [MISC] MSIE går tilbage

I sslug.misc, skrev Keld Jørn Simonsen:
>  jeg kigger jo lidt en gang imellem på statistikker, og der er sket en
>  bemærkelsesværdig ændring på www.sslug.dk (og også nogen andre servere
>  jeg kigger på.) mht browser. MS Internet Explorer er gået tilbage fra at
>  have ca 80 % af alle pages  (bots fraregnet) for ca et år siden, til
>  nu ca 40 %. Mozilla er ca lige så stor nu med også ca 40 %.
>  Dette på baggrund af ca 3 mill hits, eller ca 2 mill requests for pages
>  som www.sslug.dk ligger på.

Det er faktisk rigtigt. På Linuxpusher.dk var forholdet sidste år:
79% MSIE
17% Mozilla
og nu et år efter:
69% MSIE
25% Mozilla

Så tendensen er da meget klar... jeg har dog ikke nogen opdeling på
Operativsystem, så der kan jeg ikke være med. Men hvis jeg skal dømme i
min omgangskreds, så er der en del der benytter Mozilla og Mozilla
Firebird på Windows. Jeg kan også godt forstå det, de slår jo IE med
flere banelængder.

Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.