Re: [MISC] VoIP-telefon: SIPphone fra Lindows

<afsendt & sendt>

Ole Tange wrote:

> Hov?
>
> http://www.easyphone.dk (øj for et ringe website) sælger 2 Grandstream
> telefoner til 1700. For at kommer hurtigt i gang, så tror jeg, at jeg
> nupper dem.

Hvad er er din erfaring med SIP.
Jeg lurer selv at købe en SIP-telefon.

For at prøve det, skaffede jeg mig et nr (SIP URL) på www.sipphone.com og
installerede kphone.

STUN virker åbenbart ikke med en CISCO SOHO 77 ruter, så jeg måtte lave UDP
port forwarding. "**" "*0" numrene som fortæller hvad nummer man har og
byder en velkommen går klart igennem. Jeg ringede "411" som er en
stemmestyret service og den virker, men der går 7 sekunder fra jeg siger
kommandoen til den udfører den. Jeg ved ikke om forsinkelsen er i min
computer, nettet eller stemmegenkendelsessoftwaren.

Jeg prøvede at ringe til nogle US 800-numre. Jeg kom igenne men, folk smed
røret på. Det kunne jo tyde på en stor forsinkelse.

Spørgsmål:
Kan man på sådan en telefon indstille hvilke UDP porte, den skal bruge?

--
Niels Elgaard Larsen