Re: [MISC] GPL vs. Kiss radio interview er kommet på slashdot

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Forkert!
>
> Hvis det er muligt (og det er det i dette tilfælde) kan synderne
> idømmes at opfylde en aftale og levere et naturalie.  Men så er det
> selvfølgelig teknisk set heller ikke en erstatning.

Jeg skrev erstatning fordi jeg diskuterede det tilfælde hvor man ikke antog
at der var indgået en aftale.

Det var en fortsættele af

===
> Det er den samme situation. Men deraf følger ikke at de skal gøre,
> hvad du har forlangt i en aftale, de ikke har indgået.

Både ja og nej.  Da aftaletilbuddet inkluderer en pris
(videredistribuering af koden, inklusive ændringerne) er jeg temmelig
sikker på at det vil være den pris de vil komme til at betale.  Ellers
må vi til at sætte et prisskilt med en pris i kroner og ører på al den
kode vi distribuerer under GPL.
===

> Jo.  Men har de penge til en billet til Danmark?

De kan vel lade sig repræsentere af danske brugere.
Det er jo heller ikke Thomas Helmig personligt, men APG, der ransager folks
hjem.
..
> Men er det afgørende at have værdisat produktet?  Eller at have solgt
> det til den pris?  Og skal prisen være monetær?

Nej, men det er nemmere at for en dommer at fastsætte en erstatning, hvis
der tidligere er sat en monetær pris på det.

Hvis dit hus brænder ned, står du stærkere hvis du har gemt kvitteringer på
alt, du har købt og fået dine kunstværker og frimærkesamling vurderet.
Principielt giver det dig ikke ret til mere erstatning, men du står
alligevel stærkere.

> Ikke al sin kode, kun den man har snydt sine kunder for.
Naturligvis, men det kan jo godt være det hele.

> Det er vist som man ser på det.  Hvis jeg har forstået KiSS
> Technologys direktørs udtalelser rigtigt, så går foretagendet konkurs
> på at have piratkopieret dele af MPlayer.

"firmaet" er et eksempel og jeg skrev ikke at det var KISS. KISS har
muligvis investeret en masse i proprietær kode. Jeg så at de søgte en
udvikler på job-listen.

> Nu tvivler jeg lidt på at et par linjer kode har værkshøjde.
Så en enkelt fil da.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard