Re: [MISC] GPL vs. Kiss radio interview er kommet påslashdot

On Wed, 14 Jan 2004, Niels Elgaard Larsen wrote:

> Nej, KISS har jo ikke skrevet under på nogen GPL-kontrakt. De kan jo
> sige at de ikke har accepteret GPL'en eller at de bare har opfattet
> den som et godt råd.

Et godt råd? Hvis jeg skriver "properitær kode og ophavsret" ved mit
program, skal det så bare opfattes som et godt råd? Hvis ikke man kan
indgå "aftaler" over nettet envejs, som både GPL, shareware og aviser
benytter sig, så falder hele Internet til jorden.

http://www.gnu.org/licenses/gpl.txt

  5. You are not required to accept this License, since you have not
signed it.  However, nothing else grants you permission to modify or
distribute the Program or its derivative works.  These actions are
prohibited by law if you do not accept this License.  Therefore, by
modifying or distributing the Program (or any work based on the
Program), you indicate your acceptance of this License to do so, and
all its terms and conditions for copying, distributing or modifying
the Program or works based on it.

Med den pasus vil jeg råde folk til ikke at accepterer licensen og
lade være med at bruge værket. Bare at betragte det som et godt råd,
vil jeg betegne som "handle ond tro".

/hans
If KNOPPIX can't do it, Linux can't do it.
					-- Binh Nguyen