Re: [MISC] Undervisning i programmering

Du lader da til allerede at være godt igang sprog- og uddannelsesmæssigt, men
her er alligevel tre råd, som jeg lige kan komme på:

- Bliv struktureret. F.eks. lær og benyt et af de nyere software
specifications/modellerings-sprog f.eks. UML eller SDL. Prøv f.eks. den åbne
Umbrello http://uml.sourceforge.net/index.php .
- Bliv realist. Indse at du ikke skal bruge alt fra struktur-værktøjskassen
hele tiden og opdag, at man skal kunne genbruge eksisterende kode istedet for
at opfinde det hele selv. Læs f.eks. http://www.extremeprogramming.org/ der
rykker lidt ved perfektionismen.
- Bliv ansat hos en større software fabrikant som kan vise dig, hvad en
ordentlig, real-life sw-udviklings cyklus er.

Held og lykke,
  Claus