Re: [MISC] Undervisning i programmering

On Mon, 12 Jan 2004, Michael Schmidt wrote:

> I bund og grund ønsker jeg at kunne sætte mig ned, analysere et
> problem, der er genkendt som egnet til automatisering, lave en
> struktur skitse, segmentere den samlede løsning og så kode
> delkomponenterne, der udgør det færdige "produkt".

Jeg købte engang en bog der hed "Struktureret programmering". Den var
skrevet af nogle folk fra KMD, og var spild af tid. Men det er
lignende bog du søger, som jeg så ikke ved hvad hedder.

Det virker som om du har meget fod på hvad du vil, så hvorfor ikke
bare lave et program som øvelse. Det er nu nemmest at lære det ved at
gøre det, end bare at læse teoretisk på det. Hvis i beskriver analysen
er der sikkert nogle give det en kommentar med på vejen.

Hvis i ikke har noget der skal kodes, så kod Soko-ban spillet.
Det er programmeringsmæssigt ikke så meget og man kommer godt
omkring emnerne "planlægning" og "færdigt produkt". Se fx:
http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/sokoban.htm

/hans
If KNOPPIX can't do it, Linux can't do it.
					-- Binh Nguyen