[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Home   Subscribe   Mail Archive   Forum   Calendar   Search
MhonArc Date: [Date Prev] [Date Index] [Date Next]   Thread: [Date Prev] [Thread Index] [Date Next]   MhonArc
 

Re: [MISC] Store admimistrative systemer: Microsoft vs. linux



Steen Jensen wrote:
> Kristian Vilmann skrev:
>
>> Jesper Lund wrote:
>>
>>>> Men det er selvfølgelig ikke meget Linux. Selv i dag er der ikke 24/7
>>>> support på Linux. Men det er af andre årsager.
>>>
>>>
>>>
>>> Hvilke ?
>>
>>
>>
>> Argh...  jeg var vist lidt for træt da skrev ovenstående.
>> Der fås 24/7 support på Linux. Det ved vi vel alle. Men det er ikke
>> nær så mange udbydere som fx. til Solaris eller Windows.
>> Folk er stadig bange for at der ikke er 2. eller 3. level support nok
>>
>> /k
>>
>
> Så et firma i Skagen eller Rønne behøver ikke at frygte problemer med
> support, fordi de eventuelt vælger at gå over til Linux. Jeg går ud fra,
> at timelønnen eller kontrakten for support ligger på nogenlunde samme
> niveau som for Windows.

Nej. Ikke hvis de vælger den rigtige leverandør der har supportkanalerne
i orden.

Det mit indtryk at der endnu ikke er ret meget af den slags i Danmark.
Mange har service på deres hardware når det handler om Linux, men mange
har ikke (eller ved ikke at de har) service på OS'et.
Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det ikke.

Jeg skal nok lige indskyde at det ikke er en tilfældig
debian-installation jeg taler om. Den er nok svær at tegne service på.
Men på RHAS og SLES og den slags er det nemt nok at tegne service. Men
det er mit indtryk at der bare ikke så mange der ved det, eller ved hvad
de rent faktisk skal gøre hvis de får brug service.

Timeløn er normalt ikke et issue ved 24/7 support - men der er nok
variationer over temaet.
Der hvor jeg færdes har support-kontrakter oftest en fast månedlig pris
- og så er et ligegyldigt hvor mange gange der rent faktisk er brug for
at rykke ud.
Det er ligesom en brand- og indboforsikringen. Vi håber ikke at få brug
for dem, men har dem selvfølgelig alligevel.

Men i øvrigt mener jeg at timelønnen for en Linux-tekniker stadig ligger
højere end for en windows-tekniker. Vi er stadig ikke så mange
Linux-folk i den høje ende af konsulentbranchen - det er stadig
specialistviden og der er ikke Linux-arbejde nok til at kunne være
Linux-only.
Der er masser af folk der ved noget om Linux, men det er sværere at
finde nogen der tør tage penge for at være fejlfinder.

/kristian



 
Home   Subscribe   Mail Archive   Index   Calendar   Search

 
 
Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:41 CEST [an error occurred while processing this directive]
This page is maintained by [an error occurred while processing this directive]MHonArc [an error occurred while processing this directive] # [an error occurred while processing this directive] *