Re: [MISC] Store admimistrative systemer: Microsoft vs. linux

On Thu, Jan 08, 2004 at 11:38:54 +0100, Steen Jensen wrote:

> Jo!

Jeg tvivler på at det er ulovligt selv at oversætte og installere
programmerne.
Og hvorfor skulle man stole på et bestemt privat firma for
at gøre tingene rigtigt?
...og jeg har endnu ikke hørt om en autoriseret godkendelsesanstalt
for regnskabsprogrammer.

> Kender du Bogføringsloven og Regnskabsloven? Der er noget, der tyder på,
> at det gør du ikke. Rigsrevisionen stiller ikke andre krav end det, der
> er indeholdt i den lovgivning, der er gældende for alle
> bogføringspligtige her i landet.

nej ikke i detaljer.
Men  købeprogrammer er da ikke nogen garanti for at der svindles
(de fleste eksempler på det er faktisk sket med "købeprogrammer")

Så jeg tvivler på at der stilles krav om at bruge bestemte "købeprogrammer"
Muligvis der stilles konkrete krav til funktionalitet, og
en af dem er at man ikke må kunne gå tilbage og rette i posteringer.

og sidstnævnte kan man dog altid, fordi det er blot at rulle backup ind
og taste ind  forfra fra backuptidspunktet....
(lidt besværligt men muligt)

> Tag nu lige og svar på det, jeg skriver og lad være at fortælle mig om

Tag dog så og skriv det du mener og ikke noget andet.
Jeg svarede blot på hvad du skrev, læs selv citaterne ovenfor.

> alt det andet, der fandtes. Jeg har aldeles ikke benægtet, at GPL eller
> Linux eller BSD eksisterede på det tidspunkt, men jeg har skrevet, at
> der ikke eksisterede Open Source programmer, der kunne anvendes til
> noget som helst indenfor virksomhedsadministration. Ingen
> bogføringsprogrammer, ingen officepakke! Og for den sags skyld heller
> ingen Linux til desktopbrug, som kunne installeres uden at være nørd.

Se det skriver du først nu.

PS.
hvorfor pludselig krav om det ikke må være eksperter ("nørd");
selv de andre systemer skal installeres af eksperter det være sig
til OS/2, Windows NT, AIX, Solaris osv.

--
mvh Frank Damgaard  |