Re: [MISC] VoIP-telefon: SIPphone fra Lindows

Onsdag den 7. januar 2004 11:05 skrev David Darville:

> Hvad der gør situationen svær er dog at H.323 stammer fra ITU-T,
> som normalt laver standarder for tele branchen, hvorimod SIP
> stammer fra IETF, som laver standarder for Internettet. Så hvilken
> protokol man synes best om afhænger også af hvilket
> standardiseringsorgan man har mest respekt for.

Læg mærke til hvilke firmaer, der lægger navn til rfc3261 om SIP
protokolen. Ericsson er et af dem. Der er en del mere opbakning end
forgængeren rfc2543. Der er iøvrigt mange nyere rfc'er i IETF
sammenhæng, der kun findes på grund af et stort arbejde fra telecom
industrien.

Disclamer: jeg arbejder for Ericsson, men arbejder ikke med SIP eller
H.323.

Mvh