Re: [MISC] Store admimistrative systemer: Microsoft vs. linux

Kaare Rasmussen skrev:

Hvad var Linux på det tidspunkt, hvor dette foregik?

Nu ved jeg ikke hvornår "det tidspunkt" var, men jeg har solgt SuSE Linux siden 1998.

rigtig hørt om nogen, der seriøst havde servere kørende med Linux på det
tidspunkt. Kunne man i det hele taget købe en server uden operativsystem?

Jeg har haft servere kørende siden 1995, og var slet ikke foregangsmand.

Jep, Kåre og jeg bruger selv Suse, men jeg kan fortælle dig, at det ikke ville have været muligt at gå ind og købe en server på Bornholm og få support til den. Da jeg var på Bornholm og undervise i forbindelse med år 2000-problematikken, blev jeg klar over, at man lukkede den sidste Novell installation, simpelthen fordi man ikke kunne få support længere.
Og bredbånd eksisterede stort set ikke i Danmark på det tidspunkt. Og da der findes statsinstitutioner spredt ud over hele landet, skulle man have noget, der kunne købes og ydes support på lokalt. Hånden på hjertet: hvem kunne levere standardservere og yde support på Linux i 1995 eller 1998?

Med venlig hilsen

Steen