Re: [MISC] Store admimistrative systemer: Microsoft vs. linux

On Tue, Jan 06, 2004 at 17:15:37 +0100, Steen Jensen wrote:

> Så hvis nu OpenSource-verdenen kommer med et bogføringsprogram, der kan
> køre på rimelig hardware og uden en masse opgraderinger, så er jeg
> ganske sikker på, at enhver politiker med respekt for sig selv, straks
> vil vælge den mest økonomiske løsning.

Der findes ellers "købe" bogføringssystemer der ikke er til windows
(bla. SAP One er på vej til linux) og som anvender SQL til database.
Ved køb af bogholderisystem bør man også se på afledte omkostninger
som tvunget køb af bestemt OS og desktopapplikationer.

(tidligere havde fandtes ellers Unix versioner af Navision
 men Navision valgte på et tidspunkt at være MS-only)

--
mvh Frank Damgaard  |