Re: [MISC] Store admimistrative systemer: Microsoft vs. linux

Steen Jensen wrote:

> Deri er vi ganske enige, men i gamle dage kostede det en formue, fordi
> man ikke havde styr på hverken det ene eller det andet, så der var en
> stor besparelse ved omlægningen, og det er der stadigvæk trods
> opgraderinger.

Vi kan ikke være mere enige.

> Så hvis nu OpenSource-verdenen kommer med et bogføringsprogram, der kan
> køre på rimelig hardware og uden en masse opgraderinger, så er jeg
> ganske sikker på, at enhver politiker med respekt for sig selv, straks
> vil vælge den mest økonomiske løsning.

Her er vi også enige. Jeg tror dog ikke på, at der kommer et sådant.
Jeg har nok udtrykt mig lidt uklart.
Det jeg nævner er ikke programmet som sådan, men jeg synes det er et
problem, at man ikke 'frit' kan vælge bagvedliggende database system, ikke
nødvendigvis OpenSource, men i almindelighed.
Jeg ved, at der var flere større institutioner, hvis foretrukne platform var
Oracle/*nix. De var ikke særlig glade for at skulle investere i ny H/W, MS
WinXX samt MS SQLServer. Dertil forøgede driftsomkostninger, kompetancer
osv.

Men lad os lade det ligge her.

--
mvh