Re: [MISC] VoIP-telefon: SIPphone fra Lindows

On Sat, 3 Jan 2004, Kaare Rasmussen wrote:

> Hvorfor ?

For at kunne ringe til andre VoIP-brugere uden at skulle sikre mig at min
PC er tændt/har kerne der virker/etc.

> Er SIP udbredt nok?

Hvis prisen er kr. 1000 for 2 stk, så skal jeg bare finde een at ringe
med.

> Er det fremtiden?

Det vides til gengæld ikke. Det er en åben standard, men den har så vidt
jeg kan se en del væsentlige svagheder (bl.a. problemer med at ringe fra
en bag NAT-wall til en bag NAT-wall).

> Så vidt jeg kan se, kan man ikke ringe til almindelige telefoner
> (endnu) ?

http://www.iconnecthere.com/
Ring til Danmark for 35 øre/min. Det ser nogenlunde konkurrencedygtigt ud,
men mon ikke der kommer noget billigere?

/Ole
--
Softwarepatenter, Infosoc, TCPA, terrorlovgivning, Echelon.
Hvor mange rettigheder i IT-samfundet vil du miste, før du gør noget?