Re: [MISC] VoIP-telefon: SIPphone fra Lindows

On Sat, Jan 03, 2004 at 01:40:47AM +0100, Ole Tange wrote:
> Jeg har tænkt mig at købe SIPphones telefon-converter-dims.
> http://sipphone.com/order/

Hmm.. sådan en sjover ser da ganske spændende ud.

> Prisen ser helt fin ud - lige indtil man kommer til shipping: USD78! Og så
> er det ovenikøbet med UPS (som jeg mildest talt ikke har gode erfaringer
> med). Er der nogen der kender en EU-importør eller måske et alternativt
> produkt, der er tilgængeligt i EU (og som er ligeså bøvlfri)?

Jeg har kigget lidt på to forskellige indstikskort, Quicknet
InternetJACK[1] og Voicetronix. InternetJACK giver mulighed for at slutte
en helt almindelig telefon til computeren og så kan man via OpenH323,
evt. med GnomeMeeting ringe via VoIP. Begge kort er understøttet i
kernen. Voicetronix har 4 porte til telefoner, og koster tilsvarende en
del mere mens InternetJACK koster $150 + $30. Om der så kommer noget
told+moms på aner jeg ikke.
Jeg er klar over at det så ikke er SIP, men det kan man måske nok få til
at virke alligevel?

[1] http://www.linuxjack.com

Jeg har ikke kunnet finde en forhandler af InternetJACK i EU, men
Voicetronix forhandles af et fransk firma bl.a. (find URL på voicetronix
hjemmeside)

> Jeg har lige savlet lidt over http://www.pulverinnovations.com/wisip.html
> Men den er nok lige over mit budget før jeg har testet at VoIP virker
> pålideligt gennem min router.

Dang den ser lækker ud.. :)

Indtil videre har en ven og jeg bestilt et headset hver (til at plugge i
alm. lydkort) og så vil vi teste ohphone (en del af OpenH323 projektet)
og gnomemeeting før vi kigger nærmere på evt. at investere i noget mere
advanceret.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41